Hlavní obsah

SZPI našla další šizené konzervy z Polska. Tentokrát v akci Kauflandu

Třetí řetězec, který kontrolovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI), prodával polské konzervy ve skle s nižším obsahem masa, než je uvedeno na obale. Kaufland, stejně jako Penny market a Lidl, nabízel toto maso ve slevové letákové akci, uvedl ve čtvrtek mluvčí SZPI Pavel Kopřiva. Šlo o různé druhy vepřového masa.

Foto: SZPI

Článek

Dubnová kontrola odhalila dva výrobky s nižším podílem obsahu masa. Jedním z nich byla třísetgramová konzerva Taste Meat Sedlácké vepřové maso s minimálním datem trvanlivosti 23. března 2021. Dovozcem je pražská společnost Laska Dalboss. Masa mělo být v konzervě 86 procent masa, bylo ho tam 74,3 procenta.

Druhým výrobkem byla Taste Meat Chalupářské vepřové maso, taktéž v balení 300 gramů s trvanlivostí do 20. března 2021. Tentýž dovozce na etiketě deklaroval 89 procent masa, bylo ho jen 79,2 procenta. Oba výrobky byly zpracovány v Polsku.

Foto: SZPI

Masa mělo být v konzervě 86 procent, bylo ho tam 74,3 procenta.

Kvůli nepravdivým informacím na etiketě, a tedy klamání zákazníka musel Kaufland závadné šarže stáhnout z prodeje a inspekce s řetězcem zahájila správní řízení o uložení sankce. SZPI vloží informaci o závadných šaržích do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS. Prodejce také musí dané výrobky ostatních šarží nechat na vlastní náklady otestovat v nezávislé laboratoři a stejně tak šarže, které bude chtít uvést na trh.

Ústřední ředitel Martin Klanica již dříve označil klamání zákazníka v těchto případech za velmi závažné.

„SZPI považuje za zcela nepřijatelné, pokud některé subjekty na trhu dosahují pro spotřebitele atraktivních cen díky zfalšování obsahu, kdy klamavě sníží podíl nejnákladnější složky potraviny a tyto výrobky jsou následně ve velkých objemech nabízeny v rámci tzv. letákových a slevových akcí,“ řekl Klanica.

Související články

Výběr článků

Načítám