Článek
Pod společnost Playboy Group spadá aplikace pro sociální média a výroba spodního prádla. K pátku měla firma tržní hodnotu přes 50 milionů dolarů. Společnost vstoupila na burzu v roce 2021 skrze účelovou akviziční společnost (SPAC). Od té doby ale akcie firmy klesly o více než 90 procent.
„Je to skvělá americká společnost a skvělá americká značka i mimo můj osobní vztah, který k ní mám,“ řekl WSJ 33letý Hefner. „Ale bylo s ní nakládáno až do stavu potenciální neexistence,“ dodal.
Hefner chce koupit značku Playboy a duševní vlastnictví a soukromě vydávat publikace pod svou investiční společností Hefner Capital. Zbývající části Playboy Group by měly podle jeho návrhu pokračovat jako samostatná společnost pod novým názvem s tím, že ta by v nově vzniklém Playboyi získala desetiprocentní podíl.
Playboy končí s nahotou, je prý překonaná
Sám Hefner chce být v čele nového Playboye a stát se jeho generálním ředitelem. Jisté zkušenosti už má, neboť v minulosti zastával tři roky, do roku 2016, funkci kreativního ředitele firmy.
Zakladatel Playboye Hugh Hefner zemřel v roce 2017. Kromě Coopera měl ještě další tři děti. Společnost přestala na domácím trhu v USA vydávat pravidelný tištěný časopis v roce 2020 a přešla na online obsah. Cooper Hefner a zbytek rodiny od té doby prodali své zbývající podíly.
Společnost Playboy v dnešní podobě příliš nepřipomíná tištěnou publikaci, kterou Hugh Hefner v roce 1953 založil. Tehdy byl časopis zaměřen na sofistikované mužské publikum. Jeho obsah vyplňovali zasvěcenými texty slavní novináři a autoři a obrázky s nahotou. Během let se Playboy přesunul i k produkci videa, prodeji zboží a v jednu chvíli poskytoval i pronájem limuzín.
V éře šířící se pornografie na internetu a klesajících příjmů z reklamy se společnost postupně proměnila. Playboy Group se po vstupu na burzu v roce 2021 zaměřila na licencování loga a prodej spodního prádla a dalšího zboží. Před třemi lety koupila za 30 milionů dolarů platformu pro tvorbu obsahu Dream a začlenila ji do služby Centerfold. Ta měla konkurovat sociální síti OnlyFans, jež se zaměřuje na dospělé.
V současnosti je Playboy ve ztrátě s dluhem přesahujícím 200 milionů dolarů (4,6 miliardy Kč). Prodává některá maloobchodní aktiva, snižuje náklady a vyjednává novou dohodu s věřiteli, která má firmě poskytnout více času na splacení dluhu. Podle Hefnera byly akvizice Playboye neuvážené a firma špatně řízená.