Hlavní obsah

Syn Hugha Hefnera chce koupit značku Playboy zpět

Playboy, který se proslavil celosvětově známým pánským časopisem, by brzy mohl znovu vlastnit Hefner. Cooper Hefner, nejmladší syn zesnulého zakladatele Playboye Hugha Hefnera, totiž chce značku odkoupit zpět. V pondělí spolu se skupinou investorů za ni nabídl společnosti Playboy Group 100 milionů dolarů (2,3 miliardy Kč). V úterý o tom informoval server The Wall Street Journal (WSJ).

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Pod společnost Playboy Group spadá aplikace pro sociální média a výroba spodního prádla. K pátku měla firma tržní hodnotu přes 50 milionů dolarů. Společnost vstoupila na burzu v roce 2021 skrze účelovou akviziční společnost (SPAC). Od té doby ale akcie firmy klesly o více než 90 procent.

„Je to skvělá americká společnost a skvělá americká značka i mimo můj osobní vztah, který k ní mám,“ řekl WSJ 33letý Hefner. „Ale bylo s ní nakládáno až do stavu potenciální neexistence,“ dodal.

Hefner chce koupit značku Playboy a duševní vlastnictví a soukromě vydávat publikace pod svou investiční společností Hefner Capital. Zbývající části Playboy Group by měly podle jeho návrhu pokračovat jako samostatná společnost pod novým názvem s tím, že ta by v nově vzniklém Playboyi získala desetiprocentní podíl.

Playboy končí s nahotou, je prý překonaná

Lifestyle
Foto: Profimedia.cz

Cooper Hefner (vlevo) na snímku z roku 2018

Sám Hefner chce být v čele nového Playboye a stát se jeho generálním ředitelem. Jisté zkušenosti už má, neboť v minulosti zastával tři roky, do roku 2016, funkci kreativního ředitele firmy.

Zakladatel Playboye Hugh Hefner zemřel v roce 2017. Kromě Coopera měl ještě další tři děti. Společnost přestala na domácím trhu v USA vydávat pravidelný tištěný časopis v roce 2020 a přešla na online obsah. Cooper Hefner a zbytek rodiny od té doby prodali své zbývající podíly.

Společnost Playboy v dnešní podobě příliš nepřipomíná tištěnou publikaci, kterou Hugh Hefner v roce 1953 založil. Tehdy byl časopis zaměřen na sofistikované mužské publikum. Jeho obsah vyplňovali zasvěcenými texty slavní novináři a autoři a obrázky s nahotou. Během let se Playboy přesunul i k produkci videa, prodeji zboží a v jednu chvíli poskytoval i pronájem limuzín.

V éře šířící se pornografie na internetu a klesajících příjmů z reklamy se společnost postupně proměnila. Playboy Group se po vstupu na burzu v roce 2021 zaměřila na licencování loga a prodej spodního prádla a dalšího zboží. Před třemi lety koupila za 30 milionů dolarů platformu pro tvorbu obsahu Dream a začlenila ji do služby Centerfold. Ta měla konkurovat sociální síti OnlyFans, jež se zaměřuje na dospělé.

V současnosti je Playboy ve ztrátě s dluhem přesahujícím 200 milionů dolarů (4,6 miliardy Kč). Prodává některá maloobchodní aktiva, snižuje náklady a vyjednává novou dohodu s věřiteli, která má firmě poskytnout více času na splacení dluhu. Podle Hefnera byly akvizice Playboye neuvážené a firma špatně řízená.

Snímky francouzské státní tajemnice vyprodaly Playboy během tří hodin

Zahraniční
Související témata:
Hugh Hefner

Výběr článků

Načítám