Hlavní obsah

Svezte se po novém nejdelším mostě v Česku

Novinky, Tomáš Holý

Dlouho očekávaná nová část Pražského okruhu se již brzy otevře motoristům. Práce na přes dva kilometry dlouhém mostu totiž již finišují. Novinky již měly možnost po jedinečné stavbě projet.

Článek

Estakáda bude zprovozněna v září, přičemž poslední práce na komunikaci již finišují. Novinky se však již mohly po ní projet mezi prvními.

Nejdelší stavba svého druhu v tuzemsku má ještě několik „unikátů“. Mostní estakáda, která bude za Zbraslaví sloužit jako spojnice s dálnicí D1 a ve směru na Slivenec s dálnicí D5, se bude jako první dopravní stavba v Česku pyšnit liniovým řízením dopravy, které umožní usměrňovat plynulost provozu. Součástí sytému jsou především proměnné příkazové značky pro každý jízdní pruh.

Systém řízení dopravy na Pražském okruhu:
· informační portály (textová tabule)
· portály pro liniové řízení dopravy (omezení rychlosti, zákaz předjíždění nákladních automobilů)
· proměnné orientační dopravní značení
· plánována je meteostanice, sčítače dopravy, hlásky tísňového volání, technologické vybavení tunelových staveb, řídící systém a další prvky

Další zajímavostí stavby je obří mimoúrovňová křižovatka, která je kompletně vystavěná na pilířích.

Řidiči se po estakádě budou moci poprvé svézt v pondělí 20. září. Již o dva dny dříve připravuje Ředitelství silnic a dálnic den otevřených dveří, což znamená, že přímo na most budou jezdit autobusy a lidé se po tomto unikátu budou moci projít.

Otevření komunikace však nabralo několikaměsíční zpoždění. Původně měl být úsek Pražského okruhu zprovozněn již v dubnu.

Stavba má kromě délky i úctyhodnou výšku. Jednotlivé pilíře měří od devíti do 38 metrů se vzdáleností mezi sebou až 110 metrů.

Zatím nejdelší silniční most, který je v Česku v provozu, se klene přes Ohři u Doksan a měří necelých 1170 metrů, následuje jej Negrilliho viadukt v Praze s délkou 1110 metrů. Na něm je vedena železnice. Estakáda u Prahy je téměř o kilometr delší.

Související články

Výběr článků

Načítám