Článek
Podle agentury Reuters jsou finanční problémy společnosti Northvolt ranou pro evropské naděje, že firma pomůže snížit závislost západních automobilek na dodavatelích baterií z Číny, jako je například společnost CATL.
Největším akcionářem Northvoltu je německá automobilka Volkswagen. Ta ve čtvrtek uvedla, že je se švédským podnikem v úzkém kontaktu. Volkswagen, jehož součástí je rovněž Škoda Auto, vlastní v Northvoltu zhruba 21procentní podíl. Mezi významné akcionáře Northvoltu patří rovněž německý výrobce luxusních automobilů BMW a americká investiční banka Goldman Sachs.
Čínou ovládané Volvo vykoupí švédského výrobce baterií ze společné gigafactory
Zadlužení společnosti Northvolt činí kolem 5,8 miliardy dolaru (zhruba 140 miliard Kč). Na hotovosti má nyní firma kolem 30 milionů dolarů, což jí vystačí pouze na zhruba týden provozu, napsala agentura Reuters.
Společnost Northvolt uvedla, že si v rámci vstupu do bankrotového režimu zajistila dodatečné financování. Dodala, že počítá s dokončením restrukturalizace v prvním čtvrtletí příštího roku.