Článek
Trička, mikiny i nátělníky nabízí Walmart i na svém e-shopu za ceny od 15 do 30 dolarů (330 až 660 Kč). Na nabídku „cool (senzačních)“ triček ale v komentářích přímo na stránkách internetového obchodu reagují rozhořčení zákazníci.
„Se svastikou nemáte?“ ptají se například diskutující. Obchod podle nich nahrává Kremlu a propaguje symboly státu, který má na svědomí vraždy a utrpení miliónů lidí.
„Symboly masových vražd, dostupné za snížené ceny. Díky, Walmarte,“ ironicky poznamenala na Twitteru americká publicistka Anne Applebaumová, svého času oceněná Pulitzerovou cenou za knihu „Gulag. Historie“ o sovětských vězeňských táborech.
#Boycott @walmart Selling offensive shirt. What’s next? A Swastika shirt? https://t.co/KIgMXODvzd
— Marko Farion (@SingingDDS) August 29, 2018
„Doufám, že ,géniům‘ v marketingu Walmartu je zle, když se zpětně podívají na tento hloupý nápad,“ přisadil si finančník William Browder, který se před několika lety zasadil o přijetí protiruských sankcí v americkém Kongresu.
Nechybějí ovšem ani parodie, ani výzvy k bojkotu řetězce, podle kterého se symboly někdejšího Sovětského svazu staly kontroverzními ikonami popkultury podobně jako třeba tvář revolucionáře Che Guevary.