Článek
„Po roce 1989 u nás vznikla a nadále vzniká celá řada nových značek. Zajímalo nás tedy, které z těchto značek jsou podle názoru marketingových odborníků ty nejúspěšnější, mají silný potenciál růstu do budoucna nebo naopak jejichž pozice na trhu je potenciálně v ohrožení,“ řekl šéf Ogilvy & Mather Ondřej Obluk.
„Na pomyslných prvních příčkách úspěšnosti se objevily značky zvučných jmen jako Alza.cz, Student Agency nebo PPF, přičemž za naprosto nejúspěšnější marketéři považují internetový portál Seznam.cz, který spontánně jmenovala více než polovina z nich,“ dodal.
Značka za miliardy
Studie také od expertů žádala vyčíslení tržní hodnoty nových českých značek. Hodnotu značky Seznam.cz si troufla odhadnout jen polovina respondentů. Ti uváděli částky v širokém rozmezí od dvou do osmi miliard korun. Nejčastěji zaznívala částka čtyři miliardy.
Největší důvěru v úspěšný budoucí rozvoj mají oslovení odborníci ve značky Alza.cz, Student Agency a Avast. Mezi nejčastěji jmenovanými se objevily také značky Air Bank nebo Heureka.
Za potenciálně ohrožené považují naopak marketingoví experti značky hudebního vydavatelství Bonton, výrobce kuchyní Koryna nebo soukromého vlakového dopravce LEO Express.