Hlavní obsah

Strojvůdci v Německu zahájili stávku, zasáhne i spoje s ČR

Strojvůdci největšího německého železničního dopravce Deutsche Bahn zahájili v úterý ve 21:00 SELČ stávku za zvýšení mezd a zkrácení pracovní doby. Protest potrvá do středečních 06:00 SELČ a postihne dálkovou, regionální i městskou dopravu. Podle Českých drah je pravděpodobné, že stávka ovlivní i železniční spojení mezi Německem a Českem.

Foto: Hannibal Hanschke, Reuters

Ilustrační foto

Článek

"Stávka bude mít dopad na dálkové, regionální i nákladní vlaky na celém území Německa," uvedla společnost Deutsche Bahn. "S následky stávky se budeme potýkat i po jejím skončení v 06:00, je třeba počítat s tím, že i ranní vlaky nebudou dodržovat pravidelný jízdní řád."

Odborový svaz strojvůdců (GDL) údajně vedení Deutsche Bahn nepředložil seznam vlaků, jejichž personál bude stávkovat. Železniční dopravce proto dopředu nedokázal oznámit, v jakém rozsahu se podaří provoz zachovat. Informace by cestující měli získat na nádražích, kde budou v informačních střediscích posílené služby.

Vliv na spoje i dále do Evropy

České dráhy očekávají, že stávka ovlivní i mezinárodní vlaky z Prahy do Německa a opačným směrem. S vysokou pravděpodobností musí počítat s problémy na německém území cestující v nočních vlacích do Amsterodamu, Kodaně a Curychu i v opačném směru, sdělila mluvčí ČD Kateřina Šubová. Zpoždění podle ní lze očekávat i u ranních spojů EC z Berlína do Prahy.

Svaz GDL požaduje zvýšení platů o pět procent a zkrácení pracovní doby o dvě hodiny týdně. Nyní se průměrný roční plat německých strojvůdců pohybuje v závislosti na odpracovaných letech mezi 36 000 a 46 000 eury (998 000 a 1,27 miliónu Kč). Strojvůdci u DB pracují 39 hodin týdně.

Vedení Deutsche Bahn uspořádání stávky kritizovalo a požadavky odborů označilo za nesplnitelné. Svaz GDL podle představitelů železničního dopravce není ochoten přistoupit na kompromis. Minulý týden Deutsche Bahn nabídly strojvůdcům zvýšení základního platu o dvě procenta.

Související témata:

Výběr článků

Načítám