Článek
Krátce po osmé ranní se po celé zemi začaly zastavovat vlaky, ve městech jako například Berlín, Hamburk nebo Mnichov také stály rychlodráhy S-Bahn. Stávka byla plánována na dobu od 8:00 do 11:00, ale odbory ji ukončily zhruba o tři čtvrtě hodiny dřív. Chtěly prý ukázat zaměstnavatelům dobrou vůli, ale protestem také demonstrovat, že strojvůdci stojí za požadavky odborů.
Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly přinesla stávka opoždění čtyř mezinárodních vlaků, které míří na české území z Německa. Nejhůře je na tom vlak EC Hungaria z Berlína do Budapešti, kde se počítá s více než tříhodinovým zpožděním.
Dvouhodinové zpoždění bude mít Vindobona na trase z Hamburku do Vídně. Dráhy proto vypraví z Prahy náhradní soupravu v kategorii EuroCity, která vyjede na čas. Vlak EC 175 z Hamburku do Budapešti bude mít podle posledních zpráv zpoždění asi 40 minut a rychlík z Mnichova do Prahy zřejmě přijede do Domažlic s mankem 45 minut.
Problémy by naopak podle Kubaly neměly mít regionální přeshraniční spoje, které většinou provozují menší drážní společnosti, kde se nestávkuje.
Také varovná stávka, který proběhla minulý týden, zpozdila několik vlaků na trasách mezi Německem a Českem. [celá zpráva]
Deutsche Bahn požaduje ukončení stávky
Určitý zmatek vládl kolem soudních rozhodnutí, na základě kterých Deutsche Bahn požadovala okamžité ukončení stávky. V pondělí večer pracovní soud v Düsseldorfu zapověděl stávku v nejlidnatější zemi Severním Porýní - Vestfálsku. Poté, co tam ráno protest začal a odboráři soudní rozhodnutí obdrželi, chtěly odbory údajně stávku opět ukončit.
V úterý ráno se k zákazu připojil také pracovní soud v porýnské Mohuči a toto rozhodnutí by podle prvních zpráv mělo mít celostátní platnost. Krátce předtím předseda strojvůdcovských odborů GDL Manfred Schell ale prohlašoval, že soudní verdikty protesty neovlivní.
Úternímu protestu strojvůdců předcházela pondělní mzdová dohoda státních drah s odborovými svazy Transnet a GDBA, jež zastupují širokou škálu zbývajících zaměstnanců na železnici. Jejich 134 000 členům od počátku příštího roku mzdy vzrostou o 4,5 procenta. Strojvůdci ale žádají až o 31 procent vyšší mzdy, což Deutsche Bahn odmítá.