Článek
Dráhy sestavily mimořádný jízdní řád, který má cestujícím zajistit alespoň občasné spojení na základních tratích, problémy ale potrvají do středy 02:00, kdy nejnovější protest za vyšší mzdy skončí.
Stávka, která je druhá v tomto měsíci, ochromila dopravu i ve velkých městech, jež využívají k hromadné dopravě i železnici.
Další stávka na německé železnici začne už v sobotu
V Berlíně od rána nejezdí okružní linky městské železnice S-Bahn, zcela zrušeny byly také části dalších linek, které metropoli spojují s jejími okrajovými částmi. V centru metropole se nicméně podařilo zachovat provoz ve dvacetiminutových intervalech. Pro jízdu na periferie je ale v mnoha případech potřebný přestup, což cestu výrazně prodlužuje.
V dálkové dopravě jezdí vlaky s rozsáhlými omezeními. Dráhy uvedly, že chtějí mezi největšími městy a průmyslovými oblastmi vypravovat spoje každé dvě hodiny. To se podle mimořádného jízdního řádu daří například na trati mezi Berlínem a Mnichovem.
Strojvedoucí chtějí vyšší mzdy
Odbory se snaží přinutit DB ke zvýšení mezd. Dráhy to pro letošní rok tváří v tvář ekonomické situaci odmítají.
Jednotnou jízdenku zřídí Leo Express až příští rok
„Stávkují za vyšší mzdy, za ochranu svých důchodů,” uvedl k motivacím stávkujících šéf odborového svazu strojvedoucích (GDL) Claus Weselsky s tím, že vztek členů odborového svazu na vedení firmy je velký.
GDL chce dosáhnout ještě v letošním roce navýšení mezd přibližně o 3,2 procenta a jednorázového příspěvku kvůli dopadům pandemie 600 eur (zhruba 15 330 korun). To dráhy odmítají a nabízejí vyšší mzdy od roku 2022. Dopravce argumentuje hospodářskými dopady pandemie nemoci covid-19.