Článek
Důvodem chystané koupě je mimo jiné řada závažných nehod, které v létě dopravce postihly.
Šlo zejména o havárii osobního vlaku na pražském Masarykově nádraží, vykolejení rychlíku v Horažďovicích a střet pendolina s kamiónem na železničním přejezdu ve Studénce.
"Není nám lhostejné, co si cestující myslí a cestující nerozlišují České dráhy od SŽDC (Správy železniční dopravní cesty). Cestující si myslí, že železniční přejezdy stále patří Českým drahám," řekl předseda představenstva ČD Pavel Krtek.
Budou simulovat poruchy
Na zvýšení bezpečnosti na přejezdech už pracuje expertní skupina složená kromě členů ČD z ministerských úředníků a expertů, SŽDC, Drážního úřadu a Drážní inspekce.
Kromě rutinních mimořádností, jako je výpadek elektrického napětí, je možné s trenažéry simulovat například poruchy návěstidel, nebo náhlou změnu návěstidel, doplnil Štěpán. Jednou z variant, kde by se mohli strojvedoucí na nových trenažérech školit, je školící středisko v České Třebové. Jednání o jejich umístěních ale zatím nejsou uzavřená.