Článek
Streamovací divize vykázala provozní zisk přes jednu miliardu Kč po ztrátě 11,8 miliardy korun ve stejném období loni.
Disney a další hollywoodská studia se už několik let nákladně snaží dohnat hlavního rivala na trhu streamování, kterým je společnost Netflix. Přiměl je k tomu i úpadek kabelové televize ve Spojených státech, která pro ně bývala spolehlivým zdrojem příjmů.
V zábavním průmyslu jako celku firma vytvořila provozní zisk 1,2 miliardy dolarů (28 miliard korun), což je trojnásobek proti stejnému období předchozího roku. Naproti tomu provozní zisk v divizi zábavních parků a výletních plaveb klesl o tři procenta na 2,22 miliardy dolarů (51 miliard Kč). Firma to vysvětlila tím, že spotřebitelé byli ke konci čtvrtletí méně ochotni utrácet. Třetí finanční čtvrtletí skončilo 29. června.
Na úrovni skupiny překonaly čtvrtletní výsledky Disney očekávání trhu. Tržby se zvýšily o čtyři procenta na bezmála 23,16 miliardy dolarů (536 miliard Kč). Analytici očekávali výsledek drobně nižší.