Článek
Stávka německého odborového svazu strojvůdců (GDL) se uskutečnila od 8:00 do 11:00. České dráhy kvůli protestní akci přijaly mimořádná opatření. Vlaky mezi Českem a severem Německa mimořádně začínaly a končily v Drážďanech, kam je vozili čeští strojvůdci. Vlaky ze směru Mnichov začínaly v německém Řezně.
V Německu se situace lišila region od regionu. Většina místních vlaků nevyjela v západoněmeckém Dolním Sasku, příměstské vlaky ve velkých bavorských městech jezdily v delších intervalech, v Meklenbursku-Předním Pomořansku na severu Německa a ve východoněmeckém Braniborsku řešily dráhy výpadky nasazením náhradní autobusové dopravy.
Osobních vlaků z Děčína, které jezdí do příhraničního města Bad Schandau, se stávka v Německu netýkala, protože je vypravuje česká strana. Stávka se podle Českých drah nedotkla ani dopravy v Libereckém, Plzeňském a Karlovarském kraji.
Strojvůdci chtějí přidat o 31 procent
Odbory chtějí pro strojvůdce vymoci zvláštní tarifní smlouvu, která by jim zajistila navýšení platů o 31 procent. Deutsche Bahn však jejich požadavky odmítá a nabízí zvýšení mezd o 4,5 procenta, které přijaly i ostatní odborové svazy na železnici. Svaz GDL již oznámil, že jeho členové jsou odhodláni pokračovat ve stávkách i po víkendu.
Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee již dříve upozornil, že nové stávky by mohly mít na ekonomiku devastující dopad. Ekonomický institut DIW odhaduje, že stávky na železnici mohou stát Německo - v případě že ovlivní i nákladní přepravu - denně až 500 milionů eur (13,8 miliardy Kč).
Dopravní a logistický gigant Deutsche Bahn patří mezi největší zaměstnavatele v Německu. Loni přepravil 1,85 miliardy cestujících a příjmy společnosti činily 30 miliard eur (826 miliard Kč).