Hlavní obsah

Přes most přes Svratku v Brně nesmí jezdit vlaky, narušili jej stavbaři

Aktualizováno

Brno má problém. Dvě ze čtyř kolejí, kterými železnice z brněnského hlavního nádraží míří na jih, jsou vyřazené z provozu. Na vině jsou statické poruchy mostu přes řeku Svratku. Správa železnic (SŽ) musí razantně změnit organizaci železniční dopravy. Původcem prasklin v pilířích i klenbě mostu je podle stávajících zjištění stavební zásah spojený s budováním protipovodňových opatření.

Foto: železnic Správa, ČTK

Při stavbě protipovodňových opatření v Brně stavbaři porušili pilíř a klenbu železničního mostu přes Svratku.

Článek

„Důvodem omezení provozu je náhlé a výrazné zhoršení stavu mostu, které je podle dosavadních zjištění způsobeno výstavbou protipovodňových opatření. Investorem těchto prací je statutární město Brno,“ uvedl mluvčí generálního ředitelství Správy železnic Jan Nevola.

Právo na problém upozornil jeden ze strojvedoucích s tím, že komplikace se objevily už ve čtvrtek, kdy kontrola mostu ukázala praskliny. Ohrožují bezpečnost provozu po dvou kolejích. Redakce se obrátila na SŽ se žádostí o vyjádření.

Postižená je krajní kolej, kudy jezdí vlaky ve směru na Jihlavu a Moravský Krumlov, a sousední, využívaná primárně pro odjezdy ve směru na Břeclav. Současně je postižen příjezd do kolejiště pro odstavování souprav. Obě koleje je podle Nevoly nutné vyloučit z provozu a na místě poškozeného mostu zřídit mostní provizorium. Práce na instalaci jsou ohlášené na dobu od čtvrtečního večera do čtvrté hodiny ranní 24. prosince.

V Brně postavili nový široký most. Silnice ale zůstala úzká

Domácí

SŽ: Stavební práce nebyly nahlášeny

Statické poruchy mostu se objevily v místě, kde asi dva metry od mostního díla začala stavba protipovodňové ochrany Brna. „V blízkosti základů mostu probíhá aktuálně stavební činnost, která nebyla se Správou železnic projednána. Jde zejména o zřízení štětovnicové stěny v korytu řeky Svratky,“ zdůraznil Nevola skutečnost, že na práce je nikdo neupozornil.

SŽ musí změnit organizaci dopravy. Dálkové vlaky směrem na Břeclav budou nyní jezdit odklonem přes dolní nádraží. Díky tomu budou moci hlavní nádraží využívat rychlíky do Jihlavy a Břeclavi. Kvůli provozu po jedné koleji se mohou zpožďovat o pět až 15 minut.

Přes dolní nádraží budou jezdit i osobní vlaky, které obsluhují linku z Hustopečí a Židlochovic směrem na Tišnov. Mezi dolním a hlavním nádražím budou jezdit autobusy, vyplývá z webu Správy železnic.

České dráhy na svém webu zatím o dopadech neinformují, a není tak zřejmé, jak se mimořádnost dotkne osobních vlaků z Brna směrem na Zastávku a Moravské Bránice.

Výběr článků

Načítám