Článek
Šlo o technicky poměrně náročný projekt. Co do rozsahu, tedy odborně řečeno snesení hned tří mostů najednou, byl rekordní. Před demolicí bylo nutné pod každý z mostů navézt zeminu a speciální recyklát. Teprve pak bylo možné již nevyhovující mostní konstrukce odstranit.
Havlíček: Uzavírky na D1 musí řidiči přetrpět
„Potom jsme vyčistili jízdní pásy a zpětně namontovali svodidla, aby policie mohla co nejdříve obnovit provoz. Souběžně jsme vysunuli provizorní most. Tato klíčová fáze výstavby pro nás byla velmi náročná na koordinaci prací, na druhou stranu řidiči určitě ocenili, že se to všechno odehrálo během jediné uzavírky,“ říká Jiří Zapadlo ze stavební firmy Metrostav.
Modernizace úseku 23 začala v březnu jako poslední z letos konaných staveb na D1, kterých je celkově sedm. Kromě demolice mostů se v dubnu konají přípravné práce a provizorní rozšíření vozovky.
Na začátku května bude následovat demolice zbývajících dvou nadjezdů a následně začne modernizace středního dělicího pásu. Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejvíce poškozeným.