Článek
„Staví se velmi intenzivně, jen pro představu: koncem dubna pracovalo na dálnici více než 1100 lidí a bezmála 500 různých strojů. A tyto počty budou kulminovat v letních měsících letošního roku,“ řekla Novinkám Daniela Pedret ze společnosti Via Salis. Tato společnost celý PPP projekt řídí.
Celkem se na budovaných úsecích staví 40 mostních konstrukcí, z toho tři ekodukty - přechody pro divokou zvěř.
„Mostní konstrukce patří k nejsložitějším částem D4. V průběhu loňského roku všechny mosty vyrostly do fáze hrubé stavby. V současné době se provádějí zásypy a montáže přechodových desek. Dokončuje se příslušenství mostů – pokládají se izolace, instalují římsy nebo vrtají otvory pro svodidla a zábradlí,“ dodala Daniela Pedret.
FOTO: Řidiči se svezou ještě letos. První PPP dálnice roste jak z vody
V první polovině roku budou na trase D4 postupně také připraveny všechny vozovky. Kromě podkladních vrstev ze štěrku a kamení se pokládá také asfalt. Finální vrstvy, po kterých budou jezdit automobily, se začnou klást až v závěrečné fázi, aby nedošlo k jejich zatížení nebo poškození stavební technikou.
„Stavební práce na PPP projektu D4 běží podle plánu, tak aby bylo možné celou trasu, tedy 32 nových a 16 opravených kilometrů dálnice D4, na konci prosince 2024 předat řidičům,“ ujistila Iveta Štočková, mluvčí firmy zajišťující stavební práce Vinci Construction CS.
Práce běží i na stavbě odpočívadel u Krsic, které nabídnou celkem 246 parkovacích míst. Odstartovala také stavba dvou čerpacích stanic Shell s restauracemi, které budou s odpočívadly tvořit jeden komplex.