Článek
Centrum má vytvořit zhruba 700 pracovních míst. Firma má zájem především o místní odborníky. Proto před časem podepsala smlouvu o spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni.
„V současné době má projekt územní rozhodnutí v právní moci. Na řadě je získání stavebního povolení,“ uvedl Haidinger.
Práce podle něj začnou hned po získání stavebního povolení, přibližně v polovině roku. To je zhruba o půl roku později, než firma původně předpokládala. Zdržení se získáním stavebního povolení ale nemá ohrozit původní termín dokončení zkušebního polygonu.
„V tuto chvíli počítám se zahájením provozu v druhé polovině roku 2022,“ potvrdil Haidinger.
Sto kilometrů zkušebních tratí
„Generální dodavatel stavby testovacích modulů je již vybrán. Tendr na generálního dodavatele budov běží,“ dodal Haidinger s tím, že předpokládané náklady se pohybují kolem tří stovek milionů eur (7,5 miliardy korun).
Areál má vzniknout na zhruba 575 hektarech, které firma získala od Sokolovské uhelné. Na šestnácti zkušebních modulech by mělo vzniknout zhruba sto kilometrů zkušebních tratí. Simulovat mají například dopravní situace na dálnici, ve městě či na prašné vozovce.
BMW investuje do stavby polygonu na Sokolovsku přes šest miliard
Stát podpoří projekt částkou zhruba půl miliardy korun ze státního rozpočtu. Karlovarský kraj s pomocí dalších peněz státu buduje přístupovou silnici za 73 milionů korun.
Parkoviště pro 753 osobních aut, které má vzniknout na konci přípojky před vývojovým areálem BMW, bude stát zhruba 70 milionů korun. Kraj má k parkovišti již stavební povolení.