Článek
Web Hospodářských novin v úterý napsal, že vypršel termín pro odvolání proti stavebnímu povolení. Jelikož žádné námitky nedorazily, dlouho očekávanému zahájení stavby nic nebrání.
Součástí nového úseku mezi Běchovicemi a dálnicí D1 označovaného jako 511 bude dvojice tunelů a čtyři mimoúrovňové křižovatky. Vnější okruh kolem Prahy má po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v současnosti je v provozu zhruba polovina. Kromě části na jihovýchodě metropole schází ještě severní úseky mezi Březiněvsí a Satalicemi a mezi Ruzyní a Březiněvsí.
ŘSD uzavřelo smlouvu se zhotovitelem stavby “D0 511 Běchovice - D1”, kterým je sdr. EUROVIA CZ a.s., Stavby mostů a.s., PORR a.s., PORR Bau GmbH za nabídkovou cenu 9 764,9 mil. Kč bez DPH. Realizace stavby dalšího úseku pražského okruhu délky 12,6 km se zahájí dne 16.12.2024. pic.twitter.com/ZiOR7jRa9b
— Radek Mátl (@MatlRadek) December 3, 2024
Na konci května začal v místech připravovaného úseku 511 archeologický výzkum, stavební firmy pak ŘSD vybralo v polovině listopadu. Úsek propojí D1 a D11, což má odklonit z metropole kamionovou dopravu, která nyní jezdí přes Jižní spojku, Spořilov nebo Štěrboholskou radiálu. Pomoci má i řidičům osobních aut v bezprostředním okolí metropole, kde se tvoří kolony.
Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, zprovozněných je zatím sedm. První úsek se otevřel v roce 1983. Naposledy se okruh řidičům rozšířil v roce 2010, kdy byl zprovozněn úsek od D1 k D5.