Článek
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tak může pokračovat v přípravě stavby. „Dle závěrů v dokumentaci EIA provedeného posouzení lze předpokládat, že přínosy spojené s převedením tranzitní dopravy na novou dálniční komunikaci převáží nad zápory, které jsou spojené s vedením nové komunikace dnes relativně klidovým územím,“ uvedl MŽP, které zároveň stanovilo několik desítek podmínek.
Oba úseky budou dohromady měřit zhruba 15 kilometrů. Velká část trasy bude svedena do tunelů. Z Ruzyně do Suchdola jsou naplánovány tři o celkové délce 3,45 kilometru, mezi Suchdolem a Březiněvsí budou rovněž tři o celkové délce 1,2 kilometru. Náklady by měly podle odhadů být 16 miliard korun.
Nehoda zastavila Pražský okruh. Na silnicích v okolí nastal kolaps
Proti plánované trase bojují tamní radnice. Koncem srpna 2022 ale Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost městské části Praha-Dolní Chabry. Neúspěšnou stížnost proti rozhodnutí Městského soudu v Praze podal také spolek Chvalská a několik obyvatel Prahy.
Vnější okruh kolem Prahy má po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v současnosti je v provozu zhruba polovina. Kromě severozápadní části chybí také jihovýchodní úsek mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Ten by se měl začít stavět do konce příštího roku, první úseky v této části by mohly být v provozu do konce roku 2027. Kompletně dokončen by měl být Pražský okruh do roku 2033 spolu s celou základní dálniční sítí, jak dříve uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).