Hlavní obsah

Stavba dalšího úseku dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů vyjde o miliardu levněji

3:55
3:55

Poslechněte si tento článek

Již v první polovině března, tedy zhruba za měsíc, mají začít práce na výstavbě další části dálnice D6. Konkrétně se jedná o takřka osm kilometrů dlouhý úsek mezi Knínicemi a Bošovem na Karlovarsku.

Foto: ŘSD

Vizualizace budoucí odbočky z dálnice na D6 okolo Knínic a Veselova směrem na Žlutice

Článek

Od Bošova naváže stavba na již dokončený úsek dálnice a povede první tři kilometry podél stávající silnice I/6. Pak se odkloní jižním směrem, aby se u Knínic vrátila zpět k silnici první třídy.

Původně se předpokládalo, že práce, které mají trvat zhruba dva roky, vyjdou podle předběžných propočtů na více než čtyři miliardy korun. Ve výběrovém řízení se ale podařilo najít sdružení tří dodavatelů, kteří chtějí stavbu realizovat za zhruba 2,83 miliardy korun, díky čemuž stát významným způsobem ušetří. Motoristům má dálnice v novém úseku začít sloužit v roce 2027.

Foto: ŘSD

Vizualizace úseku dálnice mezi Knínicemi a Bošovem

„Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci a zahájení realizace plánujeme na první polovinu března tohoto roku,“ uvedl ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl na sociálních sítích. „Na trase projekt počítá se sedmdesáti stavebními objekty,“ pokračoval s tím, že z toho bude šest mostů. Pět na samotné dálnici a jeden nad ní. „Součástí bude také mimoúrovňová křižovatka u Knínic,“ dodal Mátl.

Na úsek D6 mezi Knínicemi a Bošovem má navázat zcela nová silnice, která bude vést nově mimo obce a svádět dopravu do Žlutic a dalších částí na východě Karlovarska. Stavba má být jeden a půl kilometru dlouhá a stát má zhruba sto milionů korun. Investorem je v tomto případě Karlovarský kraj, který bude práce s ŘSD koordinovat.

Foto: ŘSD

Dálnice D6 mezi Bošovem a Knínicemi se začne stavět v první polovině března.

Již dříve ŘSD uvedlo, že letos chce začít stavět na Karlovarsku také další úsek D6, a to mezi Žalmanovem a Knínicemi. Právě probíhá výběrové řízení na dodavatele stavby. Předpokládané náklady za vybudování sedm kilometrů dlouhého úseku D6 jsou takřka čtyři miliardy korun.

Letos má začít rovněž stavba odpočívky u Verušiček, na které by mělo najít místo k parkování zhruba sto nákladních a devadesát osobních vozidel. Chybět nebudou ani další místa pro autobusy a karavany. Stavba vyjde zhruba na 18,3 milionu a hotova má být v roce 2028.

Foto: ŘSD

Dálnice D6 se opět přiblíží Karlovým Varům.

Aktuálně pak probíhá výstavba dvanáctikilometrového úseku D6 mezi Petrohradem a Lubencem v Ústeckém kraji, která vyjde zhruba na 4,2 miliardy a se zprovozněním se počítá na rok 2027. Ještě letos má být dokončena i odpočívka u Kolešova za 1,8 miliardy a přeložka Hořesedel za zhruba 2,28 miliardy. Obě tyto stavby probíhají ve Středočeském kraji.

Foto: ŘSD

Nákres vedení úseku dálnice D6 mezi Bošovem a Knínicemi na mapě

Celá dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být podle posledních slibů politiků hotová v roce 2028. Chybí ještě osm kilometrů dlouhý úsek mezi Olšovými Vraty a Karlovými Vary, který má stát šest miliard korun.

Chybí ale ještě i část dálnice od Chebu směrem ke státní hranici s Bavorskem, která má být podle údajů ŘSD hotová za zhruba 1,65 miliardy korun v roce 2031. U odbočky z dálnice mezi Sokolovem a Starým Sedlem má navíc do roku 2029 vzniknout například sídlo správy dálnice i kontrolní místo dálniční policie.

V příštím roce zahájí výstavby dvou částí dálnice D6. Jiné tři úseky budou dokončeny

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám