Článek
„Jde o úsek v délce asi 2,5 kilometru mezi Táborem a Stoklasnou Lhotou. Je nyní na ministerstvu a Ředitelství silnic a dálnic, jak se dokáže s problémem vyrovnat. Jedním z řešení je například možnost finančního vypořádání, ale nechci předjímat, neboť vše je v kompetenci právě ŘSD. V příštím týdnu se chystám, že budu o komplikaci jednat jak na ministerstvu, tak ŘSD,“ řekl v úterý v podvečer Právu předseda Sdružení pro výstavbu dálnice D3 a senátor Pavel Eybert (ODS).
Výrazně rozladěně reagoval i jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD). „Jsem přesvědčen, že jde vyloženě o šlendrián úředníků z minulosti. Podnikatelům nic nevyčítám. Postupovali podle zákona, ale úředníci měli vědět, že řadu let platí územní plán, který jasně říká, že právě tady povede dálniční obchvat,“ zdůraznil hejtman. Podotkl, že okolí Tábora není jediným místem, kde může ke komplikaci ve výstavbě D3 dojít.
Ministerstvo dopravy podle svého mluvčího Tomáše Neřolda rozsudek Městského soudu v Praze respektuje. Z verdiktu podle něj plyne, že v kauze motocentra pochybily Městský úřad v Táboře při vydávání stavebního povolení a také tamní okresní úřad.
Problematických míst je více
„U Českých Budějovic je situace podobná. Ještě se nezačalo stavět, ale už víme, že existuje minimálně jedna lokalita, kde je stejný problém. Na místě, kde má vést dálniční obchvat města, stojí část logistického centra jedné firmy. Jednání se sice už vedou, ale vypadá to, že bude muset dojít k finančnímu vyrovnání, a to opět pro naprostou lehkomyslnost a liknavost úředníků. Znovu opakuji: Měli by nést plnou odpovědnost, a to jak ti táborští, tak ti z Českých Budějovic či Lišova nebo jiné obce, kde stavební úřad povolil stavbu centra bez ohledu na územní plán s dálnicí,“ rozzlobeně konstatoval Zimola.
Související témata
Dodal, že o zmíněných problémech stručně hovořil v úterý odpoledne s předsedou vlády v demisi Jiřím Rusnokem, který navštívil jižní Čechy a zastavil se i u nově dokončeného úseku D3 u Tábora.