Hlavní obsah

Starbucks se poprvé odvážil do Itálie. V kolébce espressa hned čelí problémům

Americký řetězec kaváren Starbucks v pátek otevře svou první pobočku v Itálii. Expanzi do země, odkud pochází espresso a která má velkou kulturu pití kávy, dlouho odkládal. První obtíže se již dostavily, italský spotřebitelský svaz podal na firmu stížnost kvůli její cenové politice.

Foto: Stefano Rellandini, Reuters

První kavárna Starbucks v Itálii se otevírá v Miláně.

Článek

Reprezentativní pražírnu otevře americká firma v srdci Milána a kromě kávy ze 30 zemí zde bude nabízet i pečivo, chléb a pizzu pečené v peci vytápěné dřevem a zmrzlinu z kapalného dusíku, napsal zpravodajský server BBC.

Starbucks "nepřišel do Itálie proto, aby místní poučoval o kávě", řekla tento týden agentuře AP firemní šéfka designu Liz Mullerová. Namísto toho chce Italům zvyklým na rychlý kávový rituál vestoje ráno a po obědě nabídnout kromě různých druhů pražení i místo, kde budou chtít pobýt déle, odpočinout si a pobavit se.

Vedle pobočky na Piazza Cordusio, v budově staré pošty pár kroků od zdejší slavné katedrály, se otevřou v Miláně ještě letos další kavárny Starbucks, sdělila firma. Itálie je již 78. světovým trhem, na nějž americký kavárenský řetězec vstoupil. Před dvaceti lety otevřel první kavárnu v Londýně, do ČR přišel v roce 2008, nyní má v Česku již desítky poboček.

Foto: Luca Bruno, ČTK/AP

Se vstupem do Itálie Starbucks dlouho váhal

Uspět v Itálii, která zakladatele firmy Howarda Schultze kdysi k založení Starbucks inspirovala, ale nebude snadné. "Vyzkoušela jsem kávu ve Starbucksu a jednoznačně dávám přednost italské kávě," řekla agentuře AP v kavárně v těsné blízkosti nové milánské pobočky Starbucksu Giulia Brighentiová. "Myslím, že klasická italská káva je nejlepší," souhlasil s ní další ze zdejších hostů Gianluigi Manusardi. "Dávám jí přednost, i když jsem v zahraničí," dodal.

Firmu viní z předražování

Jednou z překážek v úsilí Starbucksu získat si srdce Italů budou i ceny jeho kávových výrobků. Italský svaz spotřebitelů Codacons již podal na společnost stížnost u úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Viní ji z předražování. Za šálek espressa si totiž bude americký řetězec v Miláně účtovat 1,80 eura (46 Kč), což je téměř dvakrát více než běžná cena na trhu. Za cappuccino, které stojí v Miláně v průměru 1,30 eura, pak zákazníci v pobočce Starbucks zaplatí 4,50 eura.

"Tyto nadsazené ceny mohou poškodit italské spotřebitele, kteří by chtěli kávu ve Starbucksu vyzkoušet," vysvětluje Codacons ve čtvrtečním prohlášení, z něhož cituje agentura Reuters.

Původně malá firma, která začínala jako místní pražírna a prodejna kávy v Seattlu, se během necelých 40 let změnila v mezinárodního výrobce kávy a největší řetězec kaváren na světě - s více než 28 tisíci prodejnami v 77 zemích. Koncept větších kaváren s pražírnou začal Starbucks používat až v poslední době, první otevřel v Seattlu a Šanghaji.

Související témata:

Související články

Starbucks přestane používat plastová brčka

Řetězec kaváren Starbucks během dvou let přestane ve všech svých provozovnách používat plastová brčka. Nahradí je recyklovatelnými víčky navrženými tak, aby se...

Výběr článků

Načítám