Článek
V kavárnách Starbucks se ročně spotřebuje více než miliarda plastových brček. „Nejlepší věc, kterou můžeme udělat pro životní prostředí, je brčko nepoužívat," uvedla viceprezidentka podniku Colleen Chapmanová. Krok zdůvodňuje požadavky zákazníků a obchodních partnerů.
Řetězec Starbucks má po celém světě více než 28 tisíc kaváren. V Česku byla první kavárna Starbucks otevřena v roce 2008.
We're removing plastic straws in our stores globally by 2020—reducing more than 1 billion plastic straws per year from our stores.
— Starbucks Coffee (@Starbucks) July 9, 2018
Evropská komise v květnu navrhla zakázat jednorázové plastové výrobky jako nádobí, příbory, brčka a další. Důvodem je snaha chránit život v oceánech i snížit emise vznikající při výrobě umělých hmot. [celá zpráva]
Návrh musí ještě schválit europoslanci a členské státy, některé firmy se ale rozhodly vzdát uvedených produktů dobrovolně. Mezi nimi jsou například švédský řetězec prodejen s nábytkem IKEA nebo diskonty Lidl. Alternativy k plastům hledají také obchody Tesco či Albert. Nahrazovat plastové kelímky a nádobí opakovaně použitelným se chystají také čerpací stanice Benzina a vlakoví dopravci České dráhy nebo Leo Express.
Plastová brčka papírovými začal v některých evropských zemích nahrazovat také americký řetězec rychlého občerstvení McDonald´s. [celá zpráva]