Článek
Nová kavárna v Číně je skoro dvakrát rozlehlejší než dosud největší provozovna Starbucks v mateřském Seattlu otevřená před třemi lety.
Prezident Starbucks Howard Schultz při slavnostním otevření prohlásil, že kavárna chce spojit svou 46letou historii s „bohatou a rozmanitou čínskou kulturou“.
Čína je pro Starbucks v posledních letech klíčovým trhem, uvedla s odkazem na analytiky z oboru CNN. Tržby zde firmě rostou meziročně o osm procent a ještě rychlejším tempem přibývá kaváren řetězce.
Ačkoli čínská tradice je pití čaje, mezi mladšími a bohatšími Číňany je teď káva v módě.
V Šanghaji na místě kávu i praží v obřích měděných sudech. Důraz kladou i na nabídku čaje - například ho zde nabízejí chlazený dusíkem.
Starbucks otevření kavárny propagoval pomocí čínského e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovat ochutnávku a nakupovat zrnkovou kávu.
Prvenství ale místní kavárna dlouho neudrží. Starbucks se chystá v roce 2019 otevřít v Chicagu provozovnu s plochou téměř čtyři tisíce metrů čtverečních, uzavírá CNN.