Článek
Nyní je unikátní motorový vlak součástí sbírek železničního depozitáře Tatry v Kopřivnici v Moravskoslezském kraji. Ve své době představovala světovou špičku jak po stránce designu, tak techniky.
Ve Vsetíně se Valaši dočkali nového odbavovacího terminálu po mnoha letech. Do budoucna by měl sloužit i pro autobusovou dopravu.
Čunek k verdiktu Nejvyššího soudu: Milosrdenství vůči Romům se nám nevyplatilo
„Město v současné době začíná s výstavbou nového autobusového nádraží, které bude umístěno bezprostředně u vlakového – a cestující díky tomu přestoupí z vlaku systémem hrana–hrana během několika minut suchou nohou do autobusu. Investice města do vybudování autobusového nádraží, infrastruktury kolem parkovacího domu, výstavby dnes zprovozněné části podchodu pod železnicí a zanádražního prostoru se celkově bude pohybovat ve výši téměř 280 milionů korun,“ uvedl starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL).
„Vsetín je dalším příkladem, že se i v našich podmínkách daří propojovat různé druhy dopravy budováním společných terminálů,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Pro bezpečný příchod vybudovala Správa železnic podchod s výtahy na jednotlivá nástupiště. „Začíná už v obchodním domě Smetanka a prochází pod celým kolejištěm, aby propojil městské části na obou stranách stanice,“ popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Většina prací na přestavbě železniční stanice už je hotová. Pokračuje výstavba parkovacího domu a autobusového nádraží. Vsetínem prochází dvoukolejná mezistátní elektrizovaná železniční trať spojující Hranice na Přerovsku se slovenským Púchovem.