Hlavní obsah

Správa železnic vybrala zhotovitele přeměny nádraží na Smíchově

Přestavba smíchovského nádraží začne po Novém roce, Správa železnic vybrala zhotovitele. Těmi se staly společnosti Metrostav TBR, OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a Elektrizace železnic Praha, které podaly nabídku ve výši 4,1 miliardy korun bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky přitom byla o více než 600 milionů korun vyšší.

Foto: Správa železnic

Vizualizace modernizace smíchovského nádraží v Praze

Článek

Práce potrvají do roku 2027. Nová stanice nabídne zmodernizované nádraží, přestupní terminál i novou odbavovací halu. Stavbaři zrekonstruují všechny koleje a nástupiště, přestaví oba podchody, které povedou pod celou stanicí až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Díky výtahům se na nástupiště pohodlně dostanou i ti méně pohybliví.

„Dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří nástupišť a k vybudování jednoho nového, které využijí zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Rekonstrukce se podle dřívějšího vyjádření uskuteční za provozu. Příští rok čekají cestující dílčí výluky bez zásadnějšího dopadu na cestování. Ty hlavní Správa železnic plánuje v letech 2025 a 2026.

Foto: Správa železnic

Vizualizace modernizace smíchovského nádraží v Praze

Zahájení hlavní fáze přeměny předcházela likvidace části kolejí a demolice původní lávky, která spojovala Nádražní ulici s Radlicemi. Nová spojnice přiléhající k severní fasádě nádraží by od září roku 2026 měla umožnit přístup na vlaková nástupiště a propojí stanici se čtvrtí, která vzniká v rámci projektu Smíchov City.

Most přes Nádražní ulici bude po dokončení tříkolejný, aby kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni.

Moderní přestupní dopravní terminál Smíchov, jehož střecha s fotovoltaickými panely bude rozlehlá jako šest sedm fotbalových hřišť, vybuduje za více než sedm miliard hlavní město. Zhotovitele v současné době hledá. Nové autobusové nádraží nahradí to, které sídlí o kus dál v ulici Na knížecí. Uvolněné prostranství by se mělo přeměnit v náměstí.

Terminál poroste v několika etapách. V první město postaví například parkovací dům pro 900 aut a 600 kol. Začátek odhaduje na polovinu příštího roku s tím, že do dvou let by měl sloužit Pražanům. Následovat bude autobusová platforma, jejíž součástí je i střecha, která překryje celou stavbu. V závěru se počítá se sadovými úpravami a úpravou Nádražní. Ulice by se měla zklidnit, asfalt nahradí pražská mozaika, přibude zeleň.

Stát trvá na novém mostu na Výtoni, starý chce přesunout do Modřan

Ekonomika

Výběr článků

Načítám