Článek
Práce potrvají do roku 2027. Nová stanice nabídne zmodernizované nádraží, přestupní terminál i novou odbavovací halu. Stavbaři zrekonstruují všechny koleje a nástupiště, přestaví oba podchody, které povedou pod celou stanicí až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město. Díky výtahům se na nástupiště pohodlně dostanou i ti méně pohybliví.
„Dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří nástupišť a k vybudování jednoho nového, které využijí zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Rekonstrukce se podle dřívějšího vyjádření uskuteční za provozu. Příští rok čekají cestující dílčí výluky bez zásadnějšího dopadu na cestování. Ty hlavní Správa železnic plánuje v letech 2025 a 2026.
Zahájení hlavní fáze přeměny předcházela likvidace části kolejí a demolice původní lávky, která spojovala Nádražní ulici s Radlicemi. Nová spojnice přiléhající k severní fasádě nádraží by od září roku 2026 měla umožnit přístup na vlaková nástupiště a propojí stanici se čtvrtí, která vzniká v rámci projektu Smíchov City.
Most přes Nádražní ulici bude po dokončení tříkolejný, aby kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni.
Moderní přestupní dopravní terminál Smíchov, jehož střecha s fotovoltaickými panely bude rozlehlá jako šest sedm fotbalových hřišť, vybuduje za více než sedm miliard hlavní město. Zhotovitele v současné době hledá. Nové autobusové nádraží nahradí to, které sídlí o kus dál v ulici Na knížecí. Uvolněné prostranství by se mělo přeměnit v náměstí.
Terminál poroste v několika etapách. V první město postaví například parkovací dům pro 900 aut a 600 kol. Začátek odhaduje na polovinu příštího roku s tím, že do dvou let by měl sloužit Pražanům. Následovat bude autobusová platforma, jejíž součástí je i střecha, která překryje celou stavbu. V závěru se počítá se sadovými úpravami a úpravou Nádražní. Ulice by se měla zklidnit, asfalt nahradí pražská mozaika, přibude zeleň.