Hlavní obsah

Spotřební elektronika vede v počtu reklamací, ukázal průzkum

Novinky, pit
Praha

Internetový prodejce Kasa.cz provedl průzkum reklamovanosti zboží 300 nejprodávanějších značek. Průzkum odhalil, že zákazníci nejčastěji reklamují spotřební elektroniku, minimum problémů naopak řeší s taškami a batohy.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Ze sledovaných tří stovek značek od ledna do září 2010 mělo celkem 15 větší než 10procentní reklamovanost, přičemž v drtivé většině se jednalo o značky spotřební elektroniky.

Mezi tři z nejreklamovanějších značek na Kasa.cz patří Mivvy (18,6 procenta, mobilní telefony), Sony Ericsson (17,7 procenta, mobilní telefony) a Koss (16,2 procenta, sluchátka a headsety). V čele nejméně reklamovaných značek je Fiskars (0,4 procenta, zahradnické náčiní), Thule (0,53 procenta, autodoplňky) a Case Logic (0,61 procenta, tašky a batohy).

Deset nejprodávanějších značek na Kasa.cz má průměr reklamací 3,0 procenta, tj každý třiatřicátý je reklamovaný. Nad všemi sledovanými značkami je přitom průměr reklamací 4,4 procenta, což představuje mírný nárůst oproti stejnému období loňského roku, kdy průměr reklamací činil 3,3 procenta.

Nárůst reklamací stoupá s nižší cenou

„V roce 2009 reklamovali zákazníci nejčastěji MP3 přehrávače (10 procent), mobily a GPS (cca 4,5 procenta) a audio-video techniku (necelá 4 procenta). Letos patřily z hlediska reklamací mezi nejproblematičtější kategorie opět MP3 přehrávače s 10 procenty reklamací,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Zvýšení poměru reklamací vůči prodaným výrobkům je do značné míry dáno tím, že zákazníci za poslední rok z cenových důvodů často upřednostňují levnější, méně známé značky. S nižší cenou však zároveň roste riziko, že zakoupený výrobek bude nutné reklamovat. Vedle toho prodejci do celkového počtu reklamací často zahrnují i případy, kdy zákazník odstoupí od smlouvy, neboli v zákonné lhůtě vrátí nepoužité zboží.

Výběr článků

Načítám