Článek
Volkswagen nabídl majitelům více než 550 tisíc znečišťujících naftových vozů v USA, že auta buď opraví, nebo odkoupí zpět. FTC ve své závěrečné zprávě o urovnání uvedla, že více než 86 procent majitelů, kteří se zúčastnili urovnání, dalo před opravou přednost odkupu auta nebo předčasnému ukončení leasingu.
Samotná automobilka vyplatila 9,5 miliardy dolarů (212,12 miliardy korun). Zbývajících 300 milionů dolarů (6,7 bilionu korun) vyplatil dodavatel naftových motorů Robert Bosch.
Němci podnikli razie u Fiatu a Iveca, v jejich dieselech našli software manipulující s emisemi
Volkswagen v rámci dohody souhlasil, že kromě opravy nebo odkupu auta také majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10 tisíc dolarů, napsala agentura Reuters.
Celkově stál Volkswagen emisní skandál již 30 miliard eur (785,6 miliardy korun). Tato částka zahrnuje pokuty, náklady na odkup aut a opravy a další urovnání.
Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Nárok na odškodné od Volkswagenu? Čeští právníci hodnotí šance rozdílně
V roce 2017 automobilka přiznala vinu v případě obvinění z podvodu, bránění spravedlnosti a falšování prohlášení a dohodla se s americkým ministerstvem spravedlnosti na urovnání ve výši 4,3 miliardy dolarů.
Minulý měsíc americký odvolací soud rozhodl, že dva americké okresy mohou kvůli manipulaci s emisemi vymáhat na Volkswagenu další pokuty, což může pro automobilku znamenat další vysoké náklady.