Článek
„Výsledky vysoce předčily naše očekávání, ještě v prosinci jsme věřili opět jen asi ve dvacetiprocentní nárůst,“ sdělil Jiří Šimek, místopředseda Rady ČPS. Podle Šimka je CNG v současnosti nejekonomičtější palivo. „Pokud by například všechny vozy v ČR přešly z benzínu na CNG, klesly by náklady na provoz vozů asi o 200 miliard korun, a to nepočítám úspory za výrazné snížení emisí,“ doplnil Šimek.
CNG, který se vyrábí stlačením zemního plynu v kompresních zařízeních, v Česku využívá jako svůj pohon přes 6700 automobilů, před rokem jich bylo o 2000 méně. Auta na CNG si lidé i firmy pořizují kvůli nezanedbatelnému snížení provozních nákladů.
Evropská plynárenská asociace Eurogas uvedla ve své zprávě z loňského prosince, že se spotřeba CNG může do roku 2035 v Evropě zvýšit až sedminásobně.
Z celkové spotřeby CNG v Evropě odhadem 15 procent spotřebují osobní vozy, 85 procent autobusy a nákladní automobily. V Evropské unii ale 78 procent CNG spotřebují osobní vozy a jen 22 procent autobusy s nákladními automobily.