Článek
Spotify chce získat z primární nabídky jednu miliardu USD (20,8 miliardy Kč). Tento údaj se může změnit podle případného zájmu investorů. Celý proces by měl být dokončen na počátku jara, uvedla agentura AP.
Spotify požádal o tzv. přímou kotaci, což je neobvyklý způsob primární nabídky akcií, který nezahrnuje běžný postup. Při tomto postupu si firma nenajímá banku či makléřskou firmu, aby uskutečnily tradiční proces upisování nabídky a stanovily cenu.
Švédská společnost zahájila činnost v roce 2008 a patří mezi největší hráče na trhu. Jejími hlavními konkurenty jsou Apple a Amazon. Podle prohlášení pro burzu má 71 miliónů prémiových, tedy platících, předplatitelů a 159 miliónů aktivních uživatelů měsíčně. Těm umožňuje služby využívat zdarma výměnou za omezené možností přeskakování skladeb a občasné „zkrášlení” playlistu audioreklamou.
Firma působí ve více než 60 zemích. Její příjmy loni stouply na 4,09 miliardy eur (104 miliardy Kč) z 2,95 miliardy v roce 2016. Provozní ztráta se však prohloubila na 378 miliónů eur z 349 miliónů eur, napsala agentura Reuters.
Společnost svou streamovací službu nabízí pomocí webové aplikace či aplikací pro operační systémy mobilních telefonů a tabletů jako je Google Android či Apple iOS.