Článek
"Svádějí nás. Reklamní lobby chce svým návrhem na spoluvlastnictví sítě velkoformátové reklamy posílit zájem města, i finanční zájem, na zachování co největšího počtu těchto nosičů v provozu," uvedl Stropnický. Zároveň dodal, že osobně bude prosazovat zákaz billboardů.
Podle jeho slov je logika billboardů a automatů podobná. "Ano, přinášejí obci peníze, ale dělají z města periferii a potřebují zásadní regulaci. Byl jsem pro nulovou toleranci hazardu a podporuji i nadále zákaz billboardů. Město si bude umět příjmy zajistit jinak," dodal.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Boj proti stavebním předpisům
Praha a BigBoard by vedly firmu podle představ reklamní společnosti společně a dělily by se i o zisk, Praze by navíc firma platila nadále nájem z pozemků pod billboardy. Praha by měla své zástupce v dozorčí radě i v představenstvu. BigBoard by do společného podniku vložil reklamní nosiče, které jsou na městských pozemcích.
Bigboard vyvrátil informaci, že navrhuje, aby Praha do podniku vložila své pozemky pod billboardy. Podíl by prý město ve firmě získalo, aniž by do ní muselo něco vkládat.
„Našim cílem je najít cestu, jak lépe komunikovat s městem, protože i my chápeme problém přesycenosti některých pražských lokalit venkovní reklamou,” uvedla společnost. Tvrdí, že Stropnický se odmítá se zástupci společnosti sejít.
BigBoard před říjnovými volbami spustil silnou mediální kampaň, v níž kritizoval tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (bezp., dříve TOP 09), který stavební předpisy prosadil a obhajoval. Pokud nebudou předpisy zrušeny, hrozil BigBoard arbitráží. Nové stavební předpisy naopak přivítali odborná veřejnost a developeři.
Pražské stavební předpisy v červenci schválila rada hlavního města a v účinnosti jsou od loňského 1. října. Ministerstvo pro místní rozvoj se je však nyní chystá kvůli několika chybám zrušit. Město tak chce začít chystat nové znění.