Článek
Ovšem vyrobený prototyp havaroval loni v květnu nedaleko Nitry. Pilota a v jedné osobě i vynálezce létajícího automobilu Štefana Kleina (54) zachránil padák. Aeromobil padal z výše asi 300 metrů.
Na novém modelu létajícího automobilu bude pracovat řada světových expertů. „Jsem rád, že se nám podařilo získat respektované inženýry z celého světa,“ uvedl spoluzakladatel společnosti AeroMobil Juraj Vaculík.
Stávající typ aeromobilu dosahoval ve vzduchu rychlost 200 kilometrů v hodině a dolet měl 700 kilometrů. Spotřeba na hodinu letu činila 15 litrů. Na silnici jel maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině.
Prototypy stroje vzbudily pozornost ve světě v roce 2014. [celá zpráva]
Nový tým
V týmu, který má připravit nový model, je čtyřicet lidí. Je mezi nimi například l, který pracoval ve Francouzském národním leteckém úřadě a působil v Evropské agentuře pro bezpečnost letectva. „Hugues Le Cardinal přináší do týmu více než 20 let zkušeností z leteckého průmyslu a prvotřídní přehled v oblasti letecké certifikace,“ uvedl Vaculík.
Server hnonline.sk uvedl, že v týmu AeroMobilu pracuje také člověk, který pracoval na vývoji Airbusu A350XWB a bývalí spolupracovníci světových automobilek McLaren, BMW a Land Rover, kde odpovídali za design a techniku. Mikael Olsson stál podle serveru za modely BMW 1, BMW Z4 a BMW M6-GT3. Působil také ve společnosti Eurocopter. AeroMobil oslovil také některé odborníky z F1.
Nový prototyp zatím vzniká v počítačové podobě. AeroMobil chce produkovat tyto automobily například pro americký trh. Datum uvedení na trh firma nezmínila.