Hlavní obsah

Spirit Airlines požádaly o bankrotovou ochranu

Americká letecká společnost Spirit Airlines požádala o bankrotovou ochranu. Aerolinky čelí silnější konkurenci a finančním problémům potom, co antimonopolní úřad začátkem letošního roku zamítl fúzi s jiným nízkonákladovým dopravcem JetBlue Airways.

Foto: Mike Blake, Reuters

Letadla společnosti Spirit Airlines na letišti v Las Vegas

Článek

O bankrotovou ochranu firma požádala v pondělí v New Yorku. Přihlásila aktiva a pasiva v rozmezí jedné až deseti miliard dolarů (24 až 240 miliard korun), uvedla agentura Bloomberg s odkazem na soudní dokument.

Spirit Airlines požádaly o bankrotovou ochranu poté, co se dohodly se svými držiteli dluhopisů na široké restrukturalizaci, která by měla vést ke snížení celkového dluhu společnosti a vytvořit podmínky pro dlouhodobý úspěch podniku. Aerolinky očekávají, že bankrotový režim opustí v prvním čtvrtletí příštího roku.

V rámci předem sjednané ochrany před bankrotem společnost také obdržela od stávajících držitelů dluhopisů příslib kapitálové investice ve výši 350 milionů dolarů. I díky tomu tak dopravce očekává, že bude pokračovat ve svém běžném letovém provozu.

Lufthansa se přiblížila k nákupu podílu v ITA Airways. Spor ohledně ceny společnosti vyřešily

Ekonomika

Spirit Airlines jsou ve značných finančních problémech od chvíle, kdy antimonopolní úřad zrušil plánovanou fúzi v hodnotě 3,8 miliardy dolarů se společnosti JetBlue. Podle úřadu by spojení firem poškodila cestující v nízkonákladové dopravě, protože by došlo ke zvýšení cen letenek v celém odvětví.

Aerolinky navíc v posledních letech čelí rostoucí konkurenci ze strany větších dopravců, kteří cestujícím začali nabízet cenově dostupnější letenky.

Společnost dodala, že v blízké budoucnosti očekává vyřazení z newyorské burzy cenných papírů. Její akcie v letošním roce ztratily přes 93 procent a dostaly se na hodnotu jednoho dolaru za akcii.

Letecký dopravce zahájil své podnikání v roce 1964. Původně však vznikl jako dálková nákladní společnost a až kolem roku 1983 se přesunul k letectví. Populárním se diskontní dopravce stal především u zákazníků, kteří předně nahlížejí na rozpočet a jsou ochotni vzdát se služeb, jako jsou odbavená zavazadla či konkrétní přidělení sedadel, na úkor nižší ceny.

Od pandemie se ale preference lidí změnily a po ultranízkonákladových dopravcích už není taková poptávka jako dříve, protože cestující si raději připlácejí za pohodlnější cestu, napsala agentura Reuters.

Výrobce plastových krabiček Tupperware vyhlásil bankrot

Ekonomika

Výběr článků

Načítám