Článek
Letiště se nachází 235 kilometrů jižně od hlavního města Španělska a mělo být alternativou k madridskému letišti Barajas. Vybudovat ho stálo více než miliardu eur (27 miliard korun).
Projekt se uskutečnil v době stavebního boomu, živeného úvěry od bank. Letiště s kapacitou odbavení 2,5 miliónu cestujících ročně bylo otevřené v roce 2008, kvůli nezájmu leteckých společností ale zkrachovalo a v roce 2012 zavřelo.
Jediným zájemcem v aukci bylo právě konsorcium Tzaneen International, které chce podle vlastních slov u letiště udělat bránu čínským firmám do Evropy. Do zprovoznění letiště plánuje investovat 60 - 100 miliónů eur (až 2,7 miliardy korun)
Španělský list El País upozornil, že výsledek aukce může být anulován pouze v případě, že by jiný zájemce byl ochoten zaplatit 28 miliónů eur (757 miliónů korun) do letošního září.
Ciudad Real není jediné „letiště duchů“ z časů stavební horečky. Podobný osud zažilo i letiště Castellón na východě země. To otevřelo v roce 2011, ale dosud z něj startovalo pouze letadlo s fotbalovým klubem Villarreal, který letiště sponzoruje.