Článek
Dostavba D35 prostřednictvím spolupráce státu se soukromým sektorem se týká dvou úseků dlouhých celkem 35 kilometrů mezi Mohelnicí a Opatovcem.
Vybraný dodavatel bude zároveň provozovat a udržovat úseky mezi Litomyšlí a Opatovcem v délce 22 kilometrů, které budou postaveny mimo model PPP.
Slovensko zavádí od letošního srpna jednodenní dálniční známku
Na ministerstvu dopravy se ve čtvrtek sešlo a připojilo on-line na dvě stě zástupců investorů, stavebních firem, financujících institucí nebo poradců, kteří mají o PPP projekt zájem, aby se seznámili s jeho klíčovými parametry.
V takzvané PPP spolupráci vzniká dlouhodobý smluvní vztah, uzavřený většinou na 15 až 30 let. Dodavatel provede zakázku, přebírá všechna smluvní rizika a zajišťuje údržbu. Po zprovoznění zadavatel zakázku financuje pravidelnými platbami po dobu trvání smluvního vztahu. Zároveň je už od začátku vlastníkem všech staveb, produktů a dodaných služeb a po uplynutí smlouvy převezme od soukromého sektoru i provoz a údržbu. Formou PPP v ČR doposud vznikala jen dálnice D4. |
„Investorský den byl impulzem pro domácí a zahraniční investory, že výběrové řízení na koncesionáře pro tento důležitý projekt bude brzy zahájeno,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Výběr firmy, která bude zmíněné úseky stavět, má začít ještě letos v létě.
Dálnice D35 je klíčovým dopravním tahem, měla by při cestě na Moravu odlehčit nejvytíženější tuzemské dálnici D1. Do konce roku postupně začne výstavba šesti úseků v délce 35,7 kilometru, a bude tedy najednou ve výstavbě rekordních 64 kilometrů dálnice D35. V dalších letech je v plánu zahájit a dokončit stavbu zbývajících 52,7 kilometru. Celá dálnice má být hotová v roce 2029.