Článek
"Soudu nezbylo, než rozhodnutí žalovaného (ÚOHS) pro vady řízení zrušit, a to pro nedostatek důvodů rozhodnutí a proto, že skutkový stav, který vzal žalovaný za základ napadených rozhodnutí, vyžaduje zásadní doplnění," uvedl soud v odůvodnění.
Antimonopolnímu úřadu se v roce 2003 a 2004 nezdály smlouvy, kterými si Telecom dlouhodobě zavazoval své firemní klienty, když jim nabízel slevy a výhody. Tím podle ÚOHS nejen narušoval konkurenční prostředí, ale navíc i cenově diskriminoval zákazníky, kteří podobné smlouvy neuzavřeli. Podpisem smlouvy se klienti zavázali, že protelefonují měsíčně daný objem hovorů. Pokud byl nižší, účtoval operátor i rozdíl mezi smluvním a uskutečněným hovorným.
Za protisoutěžní tehdy označil ÚOHS i povinnost používat na pevných telefonních linkách služeb Českého Telecomu a vázání smluv na rok až pět let. Přitěžující okolností bylo navíc opakované porušování zákona.
Brněnský krajský soud rozhodl o pokutě 81,7 miliónu korun již podruhé. Jeho původní verdikt, kterým dal antimonopolnímu úřadu za pravdu, ale zrušil Nejvyšší správní soud v červenci 2008. Nyní proto brněnský krajský soud rozhodl znovu i s ohledem na verdikt NSS.