Článek
Bývalý Český Telecom se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř 3000 podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.
"Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom," uvedl už dříve předseda ÚOHS Petr Rafaj.
Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a také aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.
Soud už jednou případ vrátil
Tímto jednáním byla podle ÚOHS narušena hospodářská soutěž a podnikatelské subjekty, které s Českým Telecomem uvedené smlouvy neuzavřely, byly cenově diskriminovány. ÚOHS dosud tvrdil, že jednotliví zákazníci získali od firmy v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb. "De facto tedy šlo o zakázané věrnostní rabaty," uvedl Rafaj.
Případ je starý více než deset let. Původně firma měla zaplatit 81,7 miliónu korun. Krajský soud v Brně ale už jednou případ vrátil na ÚOHS. Antimonopolní úřad se pak zabýval znovu především výší a odůvodněním pokuty, kterou koncem roku 2012 upravil na téměř 92 miliónů korun.