Článek
Případ se týká situace na trhu z let 2007 a 2008. Student Agency snížila ceny kreditových jízdenek za jednosměrnou přepravu na 50 korun, později zavedla cenu 95 korun. Podle ÚOHS bylo cílem tohoto jednání vyloučit z trhu konkurenční dopravní společnost Asiana.
Antimonopolní úřad původně firmě vyměřil pokutu přes šest miliónů, kterou následně snížil.
Po případ bylo klíčovou otázkou vymezení posuzovaného trhu. Rozhodnutí ÚOHS stálo na tvrzení, že v době deliktu existoval na lince samostatný trh autobusové dopravy a vlaková doprava tvořila trh odlišný. Krajský soud v Brně ve svém prvním rozhodnutí tento argument odmítl a dal za pravdu Student Agency. Loni ale po rozhodnutí NSS pokutu potvrdil.
Student Agency ukazuje na České dráhy
Student Agency vzápětí podala proti rozhodnutí kasační stížnost. NSS dal nyní antimonopolnímu úřadu za pravdu podruhé.
"Nikdy jsme nejezdili na lince Praha - Brno za podnákladové jízdné. Pokud to přesto bylo zneužití dominantního postavení, jde o precedens pro to, aby ÚOHS stejně pojmenoval jednání Českých drah na trase Praha - Ostrava po příchodu RegioJetu. ČD zde měly stoprocentní monopol, jezdily zde se ztrátou a týden po našem vstupu snížily ceny jízdného o 30 procent pod naši úroveň s cílem RegioJet jako nového dopravce z trhu vytlačit," uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
Pokutu Student Agency dosud nezaplatila.