Hlavní obsah

Souboj supermarketů. Na trh v USA útočí německé Aldi a Lidl

Německý maloobchodní řetězec Aldi investuje do roku 2022 do expanze ve Spojených státech 3,4 miliardy USD (79,4 miliardy korun). První ze stovky obchodů v USA otevírá také německý diskont Lidl. Nástup konkurence ohrožuje zavedené americké a britské konkurenty, uvedla agentura Reuters.

Foto: Profimedia.cz

Supermarket Aldi

Článek

Cílem Aldi je zvýšit počet obchodů v zemi na 2500 ze současných 1600, oznámila v neděli společnost. Již na počátku letošního roku firma uvedla, že do konce roku 2018 chce otevřít v USA dalších 400 obchodů a investovat 1,6 miliardy USD do přeměny 1300 obchodů. Rozhodnutí firmy o investici přichází v době silné konkurence a cenové války na americkém trhu.

Tento týden se chystá v USA otevřít první z plánovaných 100 obchodů německý konkurenční diskontní řetězec Lidl. V květnu firma uvedla, že hodlá nabídnout produkty o 50 procent levnější než konkurence.

Cenový boj připraví Wal-Mart o miliardy

Prudké tempo expanze Aldi a Lidlu pravděpodobně dále naruší trh s potravinami v USA, který od roku 2014 zažil 18 bankrotů. Oba řetězce také ohrožují zavedené britské prodejce potravin jako Tesco nebo ASDA, což je britská divize amerického Wal-Martu, napsala agentura Reuters.

Expanze Aldi vytvoří v USA 25 tisíc pracovních míst. Aldi se také stane třetím největším prodejcem potravin v USA za společnostmi Wal-Mart a Kroger. Aldi upozornila, že 2500 obchodů bude odpovídat zhruba 53 procentům prodejen americké jedničky Wal-Mart v USA.

Wal-Mart musí kvůli konkurenci snižovat ceny. V 11 státech testuje cenovou politiku, podle které by měl být o 15 procent levnější než konkurence. Cenový boj o trh bude stát Wal-Mart podle analytiků až šest miliard dolarů (141 miliardy korun).

Související témata:

Výběr článků

Načítám