Hlavní obsah

Software v motorech mají i nové modely Volkswagenů v USA

Aktualizováno

Automobilka Volkswagen přiznala, že u nových modelů instaluje do dieslových motorů software, který ovlivňuje emise. Týká se to modelů na americkém trhu pro rok 2016. Firma to sdělila americkým úřadům.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Software instalovaný do vozů s motory TDI 2.0 pro modelový rok 2016 je "pomocné zařízení pro kontrolu emisí", uvedla mluvčí americké divize Volkswagenu Jeannine Ginivanová.

Americká agentura pro ochranu životního prostředí prověřuje, zda software není jen dalším nástrojem, jak manipulovat s emisemi při jejich měření. Společnost ale tvrdí, že software pracuje úplně jinak.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Urychluje oteplování katalyzátoru a zvyšuje tím výkon zařízení, které rozkládá škodlivé oxidy dusíku na dusík a kyslík. Tento software podléhá schválení úřadů,” uvedla firma.

Automobilka ve vozech dodávaných na americký trh s naftovými motory v letech 2009 až 2015 přiznala existenci speciálního softwaru, který dokáže zjistit testovací cyklus měření emisí. Vykazuje pak emise nižší, než jsou při běžném provozu.

Skandál vypukl 18. září, kdy EPA obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka přiznala, že software instalovala po celém světě do zhruba 11 miliónů aut, včetně 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let její existence.

Související témata:

Výběr článků

Načítám