Článek
Stavbu Sobotka označil za vládní prioritu, měla by být hotova do roku 2017.
„Byl jsem dnes informován o tom, jaké jsou očekávané dopady na provoz dopravní infrastruktury v Brně, a plně rozumím argumentům a důvodům, když město uvádí, aby se řešila otázka napojení zóny na dálnici,“ uvedl Sobotka, který vzápětí dal státní garanci za tuto dálniční stavbu.
Dodal, že v podobném duchu bude jednat v úterý s vedením obce Dobrovíz u Prahy, kde se rovněž jedná o působení druhé části Amazonu v ČR.
Tato investice je ohrožena, pokud brněnští zastupitelé nevyjdou vstříc, odejde Amazon do Polska nebo na Slovensko
Brno naposledy jednalo o umístění Amazonu při jednání rady, která schválila 29. ledna záměr pronájmu a budoucího prodeje pozemků cca 131 000 m2 v lokalitě Brněnské průmyslové zóny – Černovická terasa.
Vedení města sice zároveň jednalo i se zástupci společnosti CTP o možnosti kompenzací ze strany firmy Amazon pro Brno do doby, než bude postaven dálniční přivaděč na Černovickou terasu, ovšem zastupitelstvo nerozhodlo o smlouvě na výstavbu dálničního sjezdu do průmyslové zóny, která je přitom podmínkou, aby centrum vůbec vzniklo. A právě průtahy mohou být zásadní pro rozhodování Amazonu o své investici v ČR.
„Tato investice je ohrožena, pokud brněnští zastupitelé nevyjdou vstříc, odejde Amazon do Polska nebo na Slovensko – a to by bylo špatně. Je to urgentní záležitost," prohlásil Andrej Babiš (ANO) po prvním jednání nové vlády.
Investovat bude stát
Brno zdůvodnilo své kroky snahou akcentovat mnohem větší důraz na smlouvu s ŘSD s cílem postavit dálniční přivaděč do roku 2017. Jedná se totiž o investici státu, nikoliv města Brna, která má zásadní význam pro obyvatele dotčených městských částí.
„Brno se žádnému jednání s firmou Amazon neuzavřelo a neuzavírá. Naopak. Amazon je silný investor, kterého ve městě chci, a udělám vše pro to, aby tato společnost zakotvila v Brně. Musíme však ochránit obyvatele dotčených městských částí, a to tím, že budeme chtít smluvně zajistit výstavbu dálničního napojení, které má na starosti Ředitelství silnic a dálnic,“ uvedl Onderka.
Požaduje kompenzace pro městské části, které zatíží doprava, než bude dálniční nájezd stát. Jednou z možností je kompenzace 56 miliónů korun.