Článek
„Věříme, že se díky této službě elektronické podepisování v České republice stane stejně běžné jako platba kartou,“ řekl Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita.
Nová služba využívá zaručený elektronický podpis Bank iD SIGN, díky němuž lidé vždy jednoznačně prokážou, kdo a kdy dokument podepsal a že dokument nebyl po podpisu změněn. Nemusí instalovat žádné aplikace ani se registrovat, stačí jim bankovní identita, kterou má zdarma dostupnou už zmíněných 6,5 milionu klientů deseti českých bank.
Dálniční známka od ledna znovu zdraží
A jak to funguje? Podepisující nahraje přes stránku www.bankid.cz dokument ve formátu PDF, určí umístění svého podpisu v něm, vybere banku a přihlásí se prostřednictvím bankovní identity stejně jako do svého internetového bankovnictví.
Poté odsouhlasí předání osobních údajů potřebných k podpisu, následně si může podepsaný dokument stáhnout. Celý proces je intuitivní a probíhá bez nutnosti instalace dalších aplikací nebo softwaru.
Způsob podpisu dokumentů je ale vždy na oboustranné dohodě. Doporučuje se proto s druhou stranou domluvit, aby souhlasila s jeho elektronickou formou. Podepsaný dokument je možné si poté i vytisknout.