Článek
„Podle renomovaných právníků a koneckonců i samotného antimonopolního úřadu zůstalo totiž předběžné opatření o zákazu podpisu smlouvy v platnosti,” řekl generální ředitel Kapsche Karel Feix.
Současný provozovatel mýta navíc kritizuje i postup antimonopolního úřadu. Podle Feixe podlehl nátlaku Ťoka a premiéra Andreje Babiše (ANO). Ministerstvo dopravy po uzavření smlouvy uvedlo, že předběžné opatření pozbylo platnosti po stažení ministerského rozkladu proti dřívějšímu rozhodnutí ÚOHS.
„ÚOHS rozhodne, nicméně všechny argumenty, které pan Faix (sic!) uvedl, jsou prázdné a falešné,” reagoval na Twitteru ministr dopravy.
Podle Kapsche je zásadním kritériem pro férovou a transparentní soutěž, že v ní vyhraje. ÚOHS rozhodne, nicméně všechny argumenty, které pan Faix uvedl, jsou prázdné a falešné. I prohrávat se musí umět.
— Dan Tok (@tok5934) 25. září 2018
CzechToll a SkyToll uspěly v tendru s cenou 10,75 miliardy korun na provoz mýtného systému na dálnicích a silnicích první třídy od roku 2020. Konsorcium nabízí satelitní technologii, která zřejmě nahradí dosavadní mikrovlnné brány od Kapsche.
SkyToll spravuje mýto na Slovensku, česká společnost CzechToll patří do skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera. V konsorciu s firmou Kapsch je i banka ČSOB a další firma ze skupiny PPF, telekomunikační operátor O2.