Článek
„Po roce a půl od vyhlášení tendru jsme mohli podepsat smlouvu s vítězným sdružením. Můžeme začít stavět, jakmile získáme pravomocné stavební povolení,” uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
„To je pro nás lepší pozice, než kdybychom měli pravomocné stavební povolení, ale neměli jsme vysoutěženého zhotovitele,” dodal.
Metro postaví mezinárodní sdružení společností Subterra, Hochtief, Strabag, Hochtief Infrastructure a Ed. Züblin AG.
Pražský dopravní podnik může uzavřít smlouvu na první část metra D
Podpis smlouvy umožnilo rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), podle nějž byla zakázka vypsána správně.
V minulosti ji napadla firma Eurovia a dosud platilo předběžné opatření bránící podpisu, které teď bylo zrušeno. Ministerstvo dopravy zároveň zamítlo námitku o podjatosti magistrátu při rozhodování o stavbě.
V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu se má postavit úsek z Pankráce na náměstí Míru.
Cestující se vrátili, Praha prodlouží provoz metra do půlnoci
Kam případně povede metro z náměstí Míru, zatím zastupitelé hlavního města nerozhodli. Jedna z variant počítala s pokračováním na náměstí Republiky, další by metro vedla na Žižkov a dále do Vysočan.
Úsek na Olbrachtovu je první částí trasy z Pankráce na Nové Dvory, která má stát 52,09 miliardy korun. Celkové náklady na novou trasu se mají vyšplhat na 97,79 miliardy korun.