Hlavní obsah

Šmejdi zneužívají i jmen známých e-shopů

Právo, Jiří Novotný

Organizátoři předváděcích prodejních akcí dál houfně porušují předpisy a ke klamání spotřebitelů si vymýšlejí nejrůznější triky. Mezi ty nové patří zneužívání jmen známých e-shopů. Tak tomu bylo například na prodejní akci společnosti Bio Natural Medical (BNM) v pražských Holešovicích, o které informoval Český rozhlas, jenž se jí zúčastnil a průběh natočil.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Prodejce seniorům nabízel polarizační lampu, schopnou prý vyléčit cokoliv, či přístroj pro reflexní terapii nohou, údajně zlepšující cukrovku, činnost slinivky, ledvin i stav prostaty. A cena tohoto výrobku o velikosti vysavače? Osmdesát tisíc korun!

Zmíněné obchody to nabízet nebudou

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Máte jedinečnou šanci si přístroj koupit teď. Volně v prodeji bude až ke konci letošního roku. Budeme ho dodávat i do internetových obchodů, jako je Alza, Mall či Heuréka,“ argumentoval prodejce, který se představil jako Roman. O novém produktu ve své nabídce ovšem tito internetoví prodejci nemají ani tušení.

„Mohu určitě potvrdit, že se rozhodně nechystáme žádné produkty od této společnosti nabízet,“ řekla Českému rozhlasu mluvčí společnosti Mall.cz Michala Gregorová.

Jak informovala, Mall teď zvažuje právní kroky. Administrativní pracovník společnosti BNM Antonín Novák slova prodejce ohodnotil jako osobní selhání. „Že tam vykládal nějaké tyto záležitosti, tak to je samozřejmě selhání jedince, které neovlivníme,“ řekl Českému rozhlasu Novák.

Denně až sto akcí

Na boj proti tzv. šmejdům se zaměřuje Česká obchodní inspekce (ČOI), která za letošní druhé čtvrtletí v ČR zkontrolovala 94 předváděcích prodejních akcí a na 81 procentech z nich zjistila nedostatky. Denně se ovšem těchto akcí koná až sto a o většině z nich se ČOI včas nedozví.

„Zasáhnout účinněji proti nezákonným praktikám předváděcích firem je stále složitější. Tzv. šmejdi kontaktují spotřebitele formou osobních písemných či telefonických pozvánek. Bez pomoci oslovených spotřebitelů máme ztíženou možnost se o konání akcí dovědět. Nejúčinnější obranou je na akce nechodit,“ doporučuje seniorům ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Související články

Šmejdi nově slibují seniorům falešné výhry

Česká obchodní inspekce (ČOI) varuje před další praktikou „šmejdů”. Společnost IQ Teleshopping se zaměřuje na pořádání předváděcích akcí zaměřených především...

Výběr článků

Načítám