Článek
Předseda představenstva a spolumajitel Smartwings Jiří Šimáně v minulých dnech v médiích uvedl, že firma bude na to, aby se dostala z problémů, potřebovat až dvě miliardy korun.
Stát by měl za poskytnutí peněz získat místo v dozorčí radě, případně možnost do budoucna ovlivňovat strategii Smartwings.
Krach Smartwings? Ryanair už se třese na uvolněné linky

Smartwings měly ještě před koronavirovou krizí problémy způsobené nedodáním 22 letadel Boeing 737 MAX. Podle slov své mluvčí Vladimíry Dufkové se ale „s touto skutečností velmi dobře vypořádaly”.
V současnosti skupina čelí dalším finančním problémům kvůli propadu zájmu o cestování v důsledku koronavirové krize.
Smartwings patří do skupiny Unimex Group, kterou vlastní podnikatelé Šimáně a Jaromír Šmejkal. Necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost Citic Europe.
Stát zvažuje vstup do Smartwings. Nevím, proč to máme platit, reaguje Kalousek

Možnou státní pomoc aerolinkám kritizovali někteří ekonomové, podle nichž nejde o strategickou firmu a není třeba, aby k ní stát přistupoval jinak než k ostatním společnostem.
Šéf irských aerolinek Ryanair Michael O’Leary již dříve řekl, že pokud by skupina Smartwings padla, Ryanair její linky ráda nahradí. „Praha je velmi atraktivní destinace a my všichni tu své kapacity budeme navyšovat,“ dodal.