Článek
"Šrotovné pomohlo prodejcům a následně i výrobcům," zdůraznil Jahnátek. Připustil, že dosavadní dvě kola šrotovného podrobí důkladné analýze. "V modelu šrotovného se ukázalo několik chyb a docházelo ke zneužití systému," připustil. Mezi největší problémy zařadil pořadníky před vrakovišti a postupné zvýšení cen automobilů. "Domnívám se, že to byly neférové kroky," dodal Jahnátek.
Slovensko zatím neuvažuje o zavedení šrotovného na jiné výrobky. "Automobilový průmysl je v rámci evropského prostoru globální. Pokud jsme chtěli dát nějaký globální impuls, bylo správné jít do automobilového průmyslu," argumentoval ministr.
Druhé kolo šrotovného skončilo v úterý. Slováci odevzdali na vrakovištích 22 100 automobilů starších deseti let. Vládou vyčleněná částka 22,1 miliónu eur byla vyčerpaná během pěti pracovních dnů. Prostředky vyčleněné na první kolo vydržely dva a půl týdne.