Článek
Slevy se u těch největších e-shopů týkaly většinou jednoho až dvou procent veškerého nabízeného zboží, což znamená přibližně 10 000 produktů. Velcí prodejci již s cenami kvůli optickému zvýšení slev většinou nemanipulovali. Z reálných cen vycházeli při zlevňování velké e-shopy jako Alza.cz, Mall.cz nebo CZC.cz.
„Loni jsme navázali spolupráci s Hlídačem shopů a letos nám pomohli udělat cenový audit jak pro náš srpnový, tak zejména listopadový Black Friday. Sice jsme komunikovali nižší slevy, ale jsem přesvědčen, že zákazníci ocení transparentnost slev,“ uvedl místopředseda představenstva Alzy Petr Bena.
Rekordní Black Friday: Útraty v e-shopech překročí miliardu
I letos se ale našly obchody, které využily Black Friday ke klamání svých zákazníků. Zdražily produkty na několik dnů těsně před akcí, aby je pak mohly zlevnit. Například prodejce Okay podle Hlídače cen manipuloval s cenami, aby uměle navýšil slevu, propagovaná sleva tak byla v průměru 44 procent, ve skutečnosti v průměru zlevnil jen o jedno procento.
E-shopům vzrostly během Black Friday tržby oproti loňsku o 42 procent, oproti letošnímu dennímu průměru pak až o 134 procent. Nejvíce rostl zájem o prodej hraček či elektroniky.
Česká pošta během Black Friday a následného víkendu převzala do přepravy dvakrát tolik zásilek co loni. V jednu chvíli měla podle mluvčího pošty Matyáše Vitíka ve své síti 1,08 milionu zásilek, zatímco loňský rekord byl půl milionu.