Článek
"Vstup Aeroflotu do aliance umožní našim cestujícím přístup do nových destinací v Rusku. Pro členské letecké společnosti SkyTeamu vytvoří nové možnosti vzájemné spolupráce," uvedl po podepsání memoranda generální ředitel Air France-KLM JeanCyril Spinetta.
Právě Air France se několik let snažila své alianční partnery přesvědčit o výhodnosti partnerství s Aeroflotem. Naopak pro ČSA, které ve SkyTeamu hrají úlohu brány na Východ, by Aeroflot mohl znamenat určitou konkurenci.
"Budoucnost letecké přepravy je v soutěži aliancí a jejich sítí. Členství ve SkyTeamu proto České aerolinie berou jako jednu ze svých klíčových strategických předností.
Naše výhodná geografická poloha ve středu Evropy nám ve spolupráci s Českou správou letišť a Řízením letového provozu umožňuje mít z Ruzyně nástupiště pro expanzi na Východ," řekl už dříve Právu prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.
Šance na stovku nových destinací
Letos ČSA otevřely nové destinace v Baku, Jekatěrinburgu a Samaře. Více však chtějí létat i na Západ, kde jsou jejich novými cílovými letišti Dortmund, Marseille a Lucemburk.
SkyTeam nyní sdružuje ČSA, Aeroméxico, Air France, Alitalii, americkou Deltu Air Lines a Korean Air. Letadla aliance ročně přepravují do 724 měst ve 110 zemích přes 200 miliónů cestujících. Vstupem Aeroflotu by se počet destinací rozšířil o 108.
Kdo je a bude ve SkyTeamu | |||
společnost | počet letadel | počet destinací | počet cestujících ročně (v mil.) |
Delta Air Lines | 551 | 237 | 106,0 |
Air France | 245 | 191 | 39,0 |
Korean Air | 117 | 85 | 20,2 |
AeroMexico | 72 | 49 | 8,8 |
Alitalia | 149 | 87 | 26,6 |
České aerolinie | 37 | 75 | 3,6 |
*Aeroflot | 100 | 108 | 5,2 |
Zdroj: Internet a ČSA |
Společnost Aeroflot
Aeroflot má přes sto letadel včetně nových airbusů a boeingů. V roce 2002 dosáhl čistého zisku 89,3 miliónu dolarů, když celkem utržil 1,563 miliardy USD. Loni však jeho tržby zaostaly za očekáváním kvůli nepříznivým dopadům války v Iráku a obav cestujících z epidemie SARS, která ho donutila omezit lety do Číny.