Hlavní obsah

SkyTeam brzy rozšíří ruský Aeroflot

Právo, Jiří Novotný
MOSKVA

Světová aliance SkyTeam, v níž jsou i České aerolinie (ČSA), se rozšíří o ruského dopravce Aeroflot. Aliance s ním v Moskvě podepsala memorandum, které mu do ní otevřelo dveře. Aeroflot ještě musí splnit některé kvalitativní požadavky, takže plnoprávným členem SkyTeamu se zřejmě stane až v roce 2005.

Foto: Lenka Pokorná
Článek

"Vstup Aeroflotu do aliance umožní našim cestujícím přístup do nových destinací v Rusku. Pro členské letecké společnosti SkyTeamu vytvoří nové možnosti vzájemné spolupráce," uvedl po podepsání memoranda generální ředitel Air France-KLM JeanCyril Spinetta.

Právě Air France se několik let snažila své alianční partnery přesvědčit o výhodnosti partnerství s Aeroflotem. Naopak pro ČSA, které ve SkyTeamu hrají úlohu brány na Východ, by Aeroflot mohl znamenat určitou konkurenci.

"Budoucnost letecké přepravy je v soutěži aliancí a jejich sítí. Členství ve SkyTeamu proto České aerolinie berou jako jednu ze svých klíčových strategických předností.

Naše výhodná geografická poloha ve středu Evropy nám ve spolupráci s Českou správou letišť a Řízením letového provozu umožňuje mít z Ruzyně nástupiště pro expanzi na Východ," řekl už dříve Právu prezident ČSA Jaroslav Tvrdík. 

Šance na stovku nových destinací

Letos ČSA otevřely nové destinace v Baku, Jekatěrinburgu a Samaře. Více však chtějí létat i na Západ, kde jsou jejich novými cílovými letišti Dortmund, Marseille a Lucemburk.

SkyTeam nyní sdružuje ČSA, Aeroméxico, Air France, Alitalii, americkou Deltu Air Lines a Korean Air. Letadla aliance ročně přepravují do 724 měst ve 110 zemích přes 200 miliónů cestujících. Vstupem Aeroflotu by se počet destinací rozšířil o 108.

Kdo je a bude ve SkyTeamu
společnostpočet letadelpočet destinacípočet cestujících ročně (v mil.)
Delta Air Lines551237106,0
Air France24519139,0
Korean Air1178520,2
AeroMexico72498,8
Alitalia1498726,6
České aerolinie37753,6
*Aeroflot1001085,2
Zdroj: Internet a ČSA

Společnost Aeroflot

Aeroflot má přes sto letadel včetně nových airbusů a boeingů. V roce 2002 dosáhl čistého zisku 89,3 miliónu dolarů, když celkem utržil 1,563 miliardy USD. Loni však jeho tržby zaostaly za očekáváním kvůli nepříznivým dopadům války v Iráku a obav cestujících z epidemie SARS, která ho donutila omezit lety do Číny.

Související témata:

Výběr článků

Načítám