Hlavní obsah

Skupině Kofola loni výrazně klesl zisk, může za to špatné počasí a konkurence

Ostrava

Nápojářské skupině Kofola sídlící v Polsku, do které patří i česká Kofola, loni výrazně klesl zisk o téměř 400 miliónů korun na 88 miliónů (14,6 miliónu zlotých). Skupina prodala méně nápojů. Příčinami byly růst cen surovin, špatné počasí a vysoká konkurence. Uvedl to mluvčí Kofoly Martin Klofanda.

Článek

"Rok 2010 byl pro skupinu Kofola velmi obtížný, především z důvodu nepříznivého počasí – silná a dlouhá zima, srážky a mrazy. To všechno má vliv na spotřebu nealko nápojů a navíc ztěžuje jejich dopravu," uvedl Klofanda.

Skupina působí v Polsku, Česku, Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Tržby z prodeje skupině loni klesly o 20 procent na 7,434 miliardy korun (1,239 miliardy zlotých). "Situaci zhoršily také povodně, ke kterým došlo na jaře v Česku, Polsku a Slovensku. Obtížný trh aktivizoval konkurenty, kteří používali agresivní slevové akce, hlavně v segmentu colových nápojů a vody," připomněl Klofanda.

Související témata:

Výběr článků

Načítám