Článek
„Loňský rok byl rekordní z pohledu prodaných lahví i finančního výsledku, který byl výrazně lepší, než jsme očekávali. Pomohly nám úspěšné inovace a také poměrně teplé počasí. Všude jsme rostli, posilujeme zejména na Balkáně, kde se skupině hodně daří,“ uvedl výkonný prezident Mattoni 1873 Alessandro Pasquale.
Skupina se v roce 2024 soustředila především na rozvoj svých zahraničních aktivit v Srbsku, kde plně ovládla firmu Knjaz Miloš poté, co odkoupila menšinový podíl PepsiCo. V říjnu společnost zahájila provoz nového závodu se dvěma výrobními linkami, čímž Knjaz Miloš zdvojnásobil svoji kapacitu a stal se největším výrobcem balené vody a nealkoholických nápojů v regionu. Investice do modernizace a rozšiřování závodu v Arandjelovaci přesáhla 28,5 milionu eur, což je v přepočtu zhruba 712 milionů korun.
Na domácím trhu firma kromě tradiční vody Mattoni vlastní značky Aquila, Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká kyselka, ale vyrábí i nealkoholické nápoje Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další.
„Mattoni 1873 dlouhodobě usiluje o plnou cirkularitu nápojových obalů včetně PET lahví a plechovek. Cirkulace obalových materiálů v uzavřené smyčce snižuje tlak na těžbu nových surovin, zmenšuje uhlíkovou stopu až o dvě třetiny a šetří životní prostředí,“ vysvětlil Alessandro Pasquale. Společnost v současnosti působí na třech trzích s fungujícím zálohovým systémem (Slovensko, Maďarsko, Rakousko) a aktivně podporuje zavedení podobného systému v České republice od ledna 2027.
McDonald's v Česku vzrostly tržby o desetinu, stále více objednávek jde přes rozvážkovou službu
